Lite av varje

Man påstår att jag är arbetslös. men det har jag då märkt väldigt lite av den senaste veckan. Har haft fullt upp. Mest med nya Onyx projektet samt med de gamla, Ramdalens lägerboende. Knappt har vi avslutat projekt Loppis så drar vi igång nästa. Varför gör man det egentligen?

Boendet håller dessutom på att byta skepnad. En massa trevåningssängar ska bytas ut till tvåvånings. Jag tjurade pga allt jobb jag såg framför mig och röstade för att ha kvar de gamla. Av ren slöhet alltså. Men majoriteten röstade ner mig så det sjöng om det. Japp! Så nu kommer tjugo nya sängar att transporteras hem från Borås under helgen. De gamla ska ner och de nya upp. Det kommer bli jätte fint men jag blir trött bara jag tänker på det.

För övrigt försöker jag ta hand om mig själv. Har fått öka min dos av medicinen då värdena inte var helt okej sist men det går åt rätt håll.

Är inne i en period då jag är väldigt snäll mot mig själv. Observera att jag inte är duktig, utan snäll. Har varit ute i spåret en repa varje dag den här veckan och börjar känna av den där underbara känslan "vill ut, klarar mig inte utan". Den känslan som styrde livet för några år sedan då jag faktiskt var skapligt vältränad. Har dessutom varit snäll och gått på qi-gong och avslappning. Qi-gongen är ashäftig. Avslappningsövningarna går så där eftersom jag har så fruktansvärt svårt att släppa tankarna som maler.

Tog igår och gjorde ett studiebesök uppe på hyllan på Ramdalen. Ska inom de närmaste veckorna se till att ha fått ett träningsprogram. Kollade samtidigt in längden från omklädningsrummet till bassängen. (varför heter det bassängen och inte badsängen?) Det är sånt som spelar roll! En stor roll när man som rulltig halv-gammal tant ska delta i ett vattengympa pass. Om jag var hel-gammal så vore det lättare.
-Äsch, det är ju aldrig några i den där bassängen, sa en god vän idag.
-I bassängen nä. Men uppe på hyllan sitter dom och tränar med full koll ut genom fönstret.
Förbannat att sånt här trams ska göra så att man inte tar tag i det man vill och borde för att må bättre. Tänk att man ska behöva vara vältränad för att gå till ett gym där man är för att bli just vältränad. Idioti!

Nu ska Monika sova. Sover grinigt illa igen. En timme i taget. Men måste ändå försöka.
Hörs då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0