Mycket i skallen

God morgon eller förmiddag!

Jodå. dagen har startat bra. Fått kaffe och börjat vakna.

Halsen, jo den bråkar lite men tänker inte låta nått bryta ut förens tidigast lördag. Har begravningen imorgon så vi kör på.

Kläder till den? Jo, vi provade igår kväll. Tror jag är klar över vad jag ska ha på mig. Valfri klädsel borde väl vara lätt. Men då vi vet att Göta inte ville ha en "svartklädd" skara sörjande så blev det konstigt nog svårt för oss som oftast bär svart utan att vara mer sörjande för det.  Har insett att min garderob är väldans mörk. Att dessutom gå och köpa saker som vi inte behöver sen känns ännu mer fel. Man tänker så mycket på hur hon skulle ha velat att det var. Tack och lov för att hon skrivit ner sina önskemål. Nu har vi chansen att göra den så lik hennes vilja som möjligt.

På tal om att skriva ner. Jag har mitt avtal med Malle. Men det handlar mest om hur jag vill ha det om jag hamnar på hem och inte kan förmedla mig. Ni vet det här med att tånaglarna ska klippas och fötterna smörjas. men sen då...Om nått skulle hända mig?

Som det kontroll freak jag är måste jag ta och skriva ner precis allt jag kan komma på när det gäller hur jag vill ha det när jag dör. Jag vet. Det är på gränsen till makabert och jag har lovat Amanda att inte dö. (Hur håller man ett sånt löfte livet ut? Där har jag allt tagit mig vatten över huvudet. Tror dock att min mamma lovat mig samma sak. Undrar om hon minns det. Ska kolla med henne ikväll.) Men med de senaste veckornas händelser i bagaget känner jag att det blivit viktigt. Så mycket frågor som ställs när någon är borta och då är svaren inte så självklara alla gånger. Iallafall inte för alla och alla har inte alltid samma tankar. Jag ska skriva ner allt så ingen behöver fundera ett dugg på hur jag vill ha det.

På tal om det så har jag kollat upp det här med om man vill spridas vid någon speciell plats. Man ansöker om tillstånd hos Länsstyrelsen. Fast man kan inte göra det innan man lämnat in utan det får anhöriga göra. Om man får nej då då?! Tycker att jag skulle kunna få ansöka själv. Då kan ju dom få min namnteckning på ansökan också. Det brukar ju vara så viktigt annars. Både a-kassan och försäkringskassan skickar ju tillbaka alla papper man inte skrivit på i sin ordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0