Rubrik?

Är helt puckad i skallen just nu.

Har hur mycket som helst att göra. Men kommer inte till skott alls. Skulle behöva en handledare som säger till mig vad jag ska göra och som sen skjuter mig framför sig hela tiden så jag inte viker av och gör nått annat som för stunden känns roligare.

Begravningen i fredags var den finaste begravning jag varit på. Otroligt sorgerligt och kämpigt men som sagt vackert och värdigt och med så mycket kärlek i luften. Blev nästan förälskad i prästen. Vilken man. Är annars rätt kritisk till präster över lag. Men den här killen hade hamnat på rätt ställe i tillvaron.

Helgen har varit mysig. Fullt med extra folk här hela tiden. I fredags kväll gjorde Mackisen, Janne och Andreas oss sällskap och i lördags var fina Tesse nattgäst. Gillar verkligen att ha folk här. Återkommer till att jag behöver en herrgård. Fick sms från Hanna nyss som talade om att eventuellt kommer Line från Stockholm hit ikväll och bor. Hon undrade om det var okej. Självklart! Älskar när stugan är full och jag får insupa energi från alla dessa fina ungdomar. Tänk om alla kunde fatta vilket previlegium det är att som vuxen få vara en del av deras liv. Då skulle vi inte ha så mycket ensamma barn och ungar som hamnar tokigt i vår sjuka värld. Och inte så många insnöade vuxna heller.

För övrigt så har lilla mor varit i Uppsala och blivit opererad. Hennes ända fungerande öga hade blivit sjukt. Men nu så har farbror doktorn förhoppningsvis fixat till det. Pratade med henne nyss och hon lät glad. Hon skulle få komma hem idag. Skönt att ha dom på hemmaplan igen, mina älskade föräldrar.

Det kryper i kroppen. Måste ta tag i allt praktiskt nu och sluta tänka så förbaskat mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0