Idiotisk uppfinning

Känner att jag kanske kan hålla på och bli en riktigt grinig kärring. I en veckas tid har jag nu varit irriterad på Oxelösunds kommuns senaste uppfinning. En minimal papperspåse där jag ska kasta min hushållsopor.

Ett riktigt dumt påfund är vad det är.
För det första är den liten och utan några handtag att stänga igen den med. Tanken är att man ska fylla den upp till den steckade linjen och sen rulla ihop och ner kanten. Som om detta skulle göra att mina tomater och potatisskal ligger kvar i den lilla påsen ihop med alla andra små bruna rackare som sedermera ska ligga ihop med alla andras i en brun silo. (Säger man silo? Ja, ni vet en sån där grön tunna fast nu alltså en brun)

Jag vet inte hur det är mad andras matavfall men mina är iallafall ofta ganska fuktiga, för att inte säga blöta. Fuktiga sopor i papperspåse är inget bra. Påsen blir blöt och går sönder. Det behöver man inte ha läst speciellt mycket kemi för att begripa. Man föreslår att man ska lägga en tidning i botten av påsen eller låta blöta sopor rinna av i slasken innnan man kastar dom. Men skärp Er! Helt ärligt. Ska jag ha hela slasken full av grönsaker, potatisskal och kaffesump, tills det torkat då eller? Ihop med konservburkar, mjölkpaket, mjukplats och så all disk på det?

Kastade en påse förut idag. vet ni hur gott det luktade i den bruna tunnan? Urrrk!!!

Om man inte gör om påsen å det snaraste kommer jag bli en hemsk varelse som skiter i jordens undergång och slutar sortera sopor. Jag ger mig sjutton på att det sitter nån nöjd liten snubbe på ett kontor någonstans och förtjust gnuggar händerna över hur många bruna tunnor han har fått in beställningar på. Han sorterar inte sina sopor inte.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0