Tomtar på loftet?!

Träffade just på en liten tomte i tvättstugan.
Han skulle mecka sönder vårt fläktsystem där nere. Samtidigt som jag tvättar!

Många säger att om man stör sig på saker hos andra så ska man utgå ifrån sig själv. Att om man lägger energi på att störa sig på andra så handlar det oftast om något hos sig själv.

Så utifrån den tesen undrar jag nu vad hos mig som gör att jag blir skit irriterad på att en snäll liten man som utan nyckel till tvättstugen, utan att ha förvarnat oss innan, kliver in och börjar skrutta runt bland mina tvättkorgar. Dessutom står han och iaktar mig och mina rena trosor som just håller på att hängas in i torkskåpet.

Vad är det hos mig som gör att jag tycker att jag kan få tvätta mina kläder utan att en snäll liten försynt farbror tittar på??

P.S. Var snäll och lånade ut min nyckel, trots allt. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0