Kan man försäkra sig mot allt?

Gårdagens kväll blev lite fix och trix. Lite umgänge och lite fika. Avslutade kvällen med tokmigrän. Men idag är det bättre.

Ska fixa lite med boendet inför incheckning ikväll och sen ska jag in till Nyköping. Möta upp Hanna för besök på Resia. Vi ska betala resan och som den jobbiga morsa jag är så ska jag med och kolla vad dom egentligen beställt. På  bokningen fanns en reseförsäkring med men den har tydligen försvunnit på vägen. Hanna ska ha reseförsäkring och alla andra försäkringar som finns att tillgå. Allt ifrån "Jag missade flyget -försäkring", "Jag tappade bort mobilen-försäkring", "Jag har inga pengar- försäkring". "Jag var ute igår- försäkring." Rubbet!

Kommer vara kronisk orolig den där veckan när hon befinner sig låångt bort och jag inte har en chans att varken ha kontroll på henne eller hjälpa henne när det kör ihop sig. Får jag inte migrän under den veckan så kan vi nog konstatera att det växt bort.

Hysterisk mamma!? Jag?
-Mmmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0