Vilken morgon/förmiddag!

Vaknar av att Hanna står vid sängkanten och säger.
"Din äldsta dotter har försovit sig och är skitarg!"
Okej, svarar jag.
Vad ska man säga? Det är ju inte direkt läge att säga "God morgon" eller "Ha en bra dag" precis.
"Vad kan jag göra åt det då, mumlar jag sen. Ska jag köra dig?"
"Ja, svarar hon".

Sagt och gjort upp och på med palltorna. Borstar gaddarna och sen ner i bilen och in till Nyköping. Hem till oxle igen. Snusar en timme till men drömmer bara en massa knäppa grejer. Folk som står mig nära gör dumma grejer. Vaknar minst lika arg, som Hanna var några timmar tidigare.

Har nu skakat av mig det värsta av det arga och ska bli snäll och glad igen!

Vad kan väl passsa bättre än att tvätta då?


Ikväll blir det utvecklingssamtal med Amandas mentor på Nico. Brukar alltid vara trevliga samtal så det ska väl iallafall inte behöva göra mig arg!? Amanda brukar sköta sig prickfritt och vi brukar gå därifrån som stolta föräldrar. Rapport kommer....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0