Varför just måndag?

Är det så för alla?
Att man samlar på sig ett gäng "det där ska jag fixa på måndag-uppdrag". Varför tror man att just måndagar ska vara extra bra till sånt? Varför kan inte onsdagen eller torsdagen vara lika bra? Jag känner ingen som älskar måndagar. Ändå är det den dagen folk börjar sina "nya" liv. Varför? Kanske för att vi då tror att vi ska vara extra taggade efter helgens vila. Fast dom flesta jag känner vill gärna ha längre helger och mindre antal måndagar.

Hur som helst. Idag har jag bokat tid hos optikern.Jag har dessutom betalat ett löshår!!! som Amanda köpt via Tradera. Jo, men det är klart tjejen ska ha ett löshår!!

Ska nu dessutom fixa lite kring boendet. Vi håller på att jaga våningssängar till det sista rummet. Vi har hittat några i Borås av alla ställen. Så nu smids planer för att åka dit och hämta dom. Borås klingar så otroligt välbekant!

För några år sen då Onyx herrar hade kvalat upp till tvåan så ville man ge dom nya matchställ. Siffrorna till dessa kom på villovägar inte en gång utan tre. Det slutade med att vi kvällen innan premiärmatchen stod utan siffror. Då var det LITE panik. Erbjöd Patrik att åka och hämta siffrorna i Borås. Fick till svar att jag inte vara klok. En timme senare ringde herr ordförande. Kan Ni åka?

Sagt och gjort. Janne och jag åkte till Borås. Hämtade siffrorna, var hemma i Nyköping vid två tre på natten. Matchställen trycktes av Nicke och Janne och klockan 08.00 var dom klara. I god tid till matchstart!!

Sjuk historia...men rätt rolig att minnas så här i efterhand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0