Hellre gyn än tandläkaren

En vacker dag idag. Hanna körde "våren-är-här-stassen" när hon drog till skolan. Tunnare skinnjackan och så nya skorna. Vet att hon njuter i fulla drag. Känner ingen som hatar vintern och mörkret som hon. Hon är nästintill sjukligt beroende av solen och ljuset. Faktiskt tom värre än mig som inte heller är nån älskare av mörkret.

Idag har jag varit på underedsbehandling. Eller snarare koll. Behandlingen hoppade vi över. Det var dags för den där cellprovtagningen som vi kvinnor blir erbjudna att göra vart tredje år eller nått. Sist bokade jag av tiden. Slarvigt och dumt! Javisst, men nu har jag iallafall varit där. Går hellre till gyn än till tandläkaren faktiskt.

Tandläkaren är ett sånt vidrigt ställe. Dom stänger dörren. Tippar ner en i en stol så man ligger upp och ner och så knölar dom in allt som finns tillgängligt i truten på en och så frågar dom "går det bra"? Idioter. Det är klart att det inte går bra. Jag kan inte andas, inte resa mig ur mitt tippade läge och än mindre svara på dumma frågor. Jag hamnar i underläge i dubbel bemärkelse och tappar kontrollen. Nä. Tandläkare ger mig ångest.

Under en period fick Nicke följa med mig dit för att jag inte skulle smita och dra hem igen. Kan vara en riktig barnunge när jag sätter den sidan till. Hade turen att få en riktigt bra tandläkare under en tid. Efter att hon fattat att jag inte bara larvade mig utan faktiskt var rädd på riktigt gjorde hon allt för att underlätta för mig. En gång spände jag mig så vid ett besök så jag i stort sätt svimmade, jäkla vilken fart det blev på temet där inne. Blev upphissad och fönstret for upp på vid gavel mitt i smällkalla vintern. Efter de så körde hon andnings och avslappningövningar under tiden hon trixade i munnen. Men nu har den snälla människan slutat. Typiskt!

Nu ska jag försöka ta tag i livet eller snarare hemmet. Tyckte jag städade innan jag åkte bort. Men vips så är det stökigt igen. Har en massa tvätt också. Fattar inte vem är orsaken till allt detta! Hanna? Amanda?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0