Solen skiner

Visst det blåser men solen skiner iallafall.

Idag var några städtanter på besök i Vakna med the voice. Tydligen är det dom som besöker snuskiga hem i programmet "Rent Hus".  Jag säger usch! Ja, och jag säger inte usch till att folk har det så äckligt utan usch till de två torra tanterna. Fy så tråkiga dom var. Jag skulle aldrig orka med att se på ett program där dessa två mässar över hur äckliga alla andra är. Kan tillägga att jag själv är ganska noga med städningen och håller rätt skaplig ordning här hemma oftast men jag har svårt för folk som ska moralisera över andra på så vis så alla andra känner sig kassa. Det programmet går alltså bort.

Mästarnas Mästare avslutades igår med att Elofsson stod som segrare. Nu ser vi fram emot en ny säsong. Tror faktiskt att jag ska ge Robinson som börjar i helgen en chans också. Hoppas det blir bättre än tidigare år.

Vet Ni vad jag längtar efter? Jo jag längtar efter att få längta till nästa innebandysäsong. Just nu är jag trött på det mesta som har med den underbara sporten att göra. Det har varit en lång säsong och nu behöver även jag ett break. Men jag vet att fram emot augusti kommer jag återigen längta sjukt mycket efter spänningen, glädjen och allt runt omkring. Men just nu behöver jag sommarlov. Slogs av tanken igår då jag återigen hängde upp träningskläder och sorterade onyxstrumpor. "Tänk va lite tvätt det blir sen när tjejerna inte tränar längre".

Men än är inte säsongen över. I helgen spelar damjuniorerna DM. Tror det är en DM final mot Telge som ska avgöras. Det blir så töntigt och trist när det pga att det är så få lag anmälda, blir final direkt. Tycker man borde lägga ner den typen av tillställningar när det bara är två lag som vill spela. Den här tiden på säsongen känns det helt omotiverat med ett DM.
Vet dock inte om Hanna ska spela då hon pluggar och avstår träningarna den här veckan.

Damerna ska dessutom på cup i Göteborg runt Valborg. Så dom ska väl träna fram till dess.
Hörde dessutom att det är en ny uttagning till distriktlaget på gång. Tror Amanda är anmäld.

För övrigt ska jag sitta i seket ikväll då Onyx ska möta BK Vingen i en träningsmatch. Vingen laddar för ett viktigt kval, till division två, i helgen. Lycka till säger jag till Påsen & Co. Vore kul om dom lyckades efter allt slit dom lagt ner.

Ja, Ni ser. Det blir väl en hel del innebandy trots att säsongen är över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0