Pannkakor, pannkakor...massor utav...

En konstig dag börjar gå mot kväll eller ska vi säga natt!?

Gräddade pannkakor till tjejerna under eftermiddagen. En hel hög så att dom skulle kunna värma när och om dom dök upp. Rätt som det var stod den äldsta, som tidigare meddelat att hon nog skulle sova borta över natten, med en klasskompis i hallen. Hon påstod att hon "hittat" honom på busstationen. Självklart försvann pannkakorna i en rasande fart!

Tror att Anette och jag skulle kunna öppna ett matställe för hungriga ungdomar. Fast det skulle nog inte bli nån lönsam affär är jag rädd. Fast vi skulle antagligen få rysligt mycket trevligt folk på vårt hak.

Imorgon ska Anette, Bertil, Janne och jag göra tvärtom. Dvs vi ska inte laga egen mat utan äta någon annans. Rhodos får njuta av vårt besök innan vi dyker in på bion för att kolla om "Män som hatar kvinnor "är så bra som alla säger. Jag som är lite känslig för vidriga typer på film kommer antagligen få utslag och kräkas av förmyndaren. Men sen får Lisbeth sin hämnd och då ska jag gnugga händerna. Konstigt att det kan vara spännande att se en film som man vet hur den slutar. Nicke såg den ikväll och han sa att den var kanon.

Nu ska jag ladda för morgondagen. Som det känns just nu tror jag att jag ska slå näven i bordet och säga några väl valda ord. Men det kan också bli som vanligt, att jag väljer den mer smidiga vägen och försöker få folk i omgivningen att fatta utan att jag behöver bli arg. Fast ibland undrar jag om det inte kan vara värt att visa att man börjar bli riktigt trött på vissa personer. Den som lever får se!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0