Kväll/Natt i Grövelsjön

Det är kväll efter en urmysig dag. 5 km på skidor är avverkad utan brutna ben. Lyckades ramla lite grasiöst ett par gånger men det bjuder jag på.

Här kommer ett gäng foton från en "annan" värld. En värld där aftonbladet & expressen blivit kvällstidingar igen. De levereras med Mora bussen vid 17.30 tiden. Barnen åker spark till skolan. Affärerna stänger tidigare än i Oxelösun, det finns hederliga mynttelefoner och alla människor är trevliga. Det är så tyst, så tyst. Njuter i fulla drag.


Välkommen till Grövelsjön. Nån som tvivlar på snödjupet?


Vi bor bra.



Gul snö? Nä. Brun is!


I Norge varnar man för att älgar kan vara farliga


Om dom är farliga vet jag inte. Men att dom finns det vet vi. Kortet är asdåligt
för jag fick ett skrattanfall. Såg framför mig hur vi som idiotiska tyskar fottar
allt som rör sig.


Man varnar för riktiga renar. Men dom flesta bor uppe på fjället just nu.


Till sist varnar man för...just det RIKTIGA skidåkare.


Vackert så man tappar andan


Ett smultronställe i Norge. Här ska jag bo när jag blir gammal. Underbar
liten fiskeby. Här avnjöts våfflor och kaffe.


Janne med sina föräldrar. Samtliga tre njuter av att återuppleva gamla
minnen från Grövelsjön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0