Ilskan rann över

Har ont i utsidan av handleden idag.
Varför?
Blev ruskigt arg och drämde den hårt rätt in i frysen så magneter och lappar flög. Det var rätt skönt. Ja, inte att få ont i handleden. Det kände jag först efter en stund. Men det var jäkligt skönt att få ut lite ilska.

Blir nästan aldrig arg. Idag hände det. För en skitsak. En skitsak som fick bägaren som var full av en massa skitsaker att rinna över. Stackars Amanda flydde in på toa. Förstår henne. Det är inte behagligt med folk som helt tappar fattningen på det där oväntade sättet. Stackars barn. Har bett om ursäkt säkert tjugofem gånger under kvällen.

Min mamma känner till fenomenet. Pappa är nästan likadan. En gång om året smäller det till och då flydde jag som liten. En gång blev jag så arg så mamma trodde jag skulle få hjärnblödning. Vid det tillfället var jag en millimeter från att ha drämt knytnäven i hallspegeln. Hejdade mig i sista stund då jag hann tänka att det nog skulle göra ondare på mig än på spegeln. Idag hann jag inte tänka innan det hände.

Så nu gott folk är det lugnt ett tag igen.

Kommentarer
Postat av: Helena

jadu Monika...välkommen i gänget...jag har slängt ett antal strykjärn, tallrikar, blomkrukor i golvet och väggen under mina aggressionsutbrott.Det är bara att gilla läget...det går snabbt över..

2009-03-18 @ 14:22:43
URL: http://innebandymorsan-helena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0