Härliga måndag

Vad är det för tid? Vad är det för dag?
Måste erkänna att jag sov till tio idag. Väcktes av att grannen ringde på dörren och jag kastade mig upp iklädd schavig morgonrock. (a la Anettes särk som jag dock ännu aldrig sett utan bara hört talas om) Tror att jag hann knyta den. Hoppas! Det enda jag kunde tänka i mitt sömndruckna tillstånd var "helvette fläcktsnubbarna".

Dom ska komma från nått bolag och rensa kanalerna i vårt hus och vidare installera en ny fläkt på taket. Vi fick papper om det för nån vecka sen men det hade jag glömt. Men just som jag blev väckt så pluppade det tydligen upp från nån gömd fil långt in i hårddisken. Med tanke påhur jag såg ut så är jag väldigt glad att det bara var "grannen". För med min tur hade fläktsnubben" naturligtvis varit osedvanligt snygg, sportlig och charmig. Hade inte velat träffa ens nån ful vidrig gubbe heller för den delen. Till saken hörde också att jag hade migrän. Detta gör kanske inte så mycket i sig mer än att jag är vansinnigt osocial när huvudet dunkar och jag helst bara vill spy.

Ja. Så började min måndag morgon. Men nu börjar det ordna upp sig.  Efter en näve piller, kaffe, frukost och ett bad så skulle janästan kunna tänka mig ett besök. Fast vid nämare eftertanke så har jag fortfarande min morgonrock på mig. Ska ta och klä på mig nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0