Mysigaste kvällen på länge

DOM har fortfarande inte semester! Fastighetsskötarna. Idag roar dom sig med gräsklippning. Till hjälp har dom en gräsklippare som absolut sett sina bättre dar eller åtminstone behöver ses över. Den maler med ett kmärkligt ljud som tom jag fattar inte är friskt!!

Gårdagskvällen blev så mysig då båda tjejerna efter träningen valde att vara hemma. Middag och en massa tv tittande. Vi kollade på Michael Jacksons minnesstund och konserten efteråt. Ang minnesstunden var Broke Shields (stavas det så hon?)  bäst och minst amerikansk. En del talare lät som om dom försökte fånga väljare inför ett val. Blev sjukt berörd då den lilla dottern avslutade det hela. Det kröp i mig. Det kändes så arrangerat. Först stod hon och lekte med sin väska och blev nästan tillrättavisad av sin faster (se ledsen ut unge!)och i nästa stund skulle hon ta ett gripande farväl av sin pappa. Tvivlar inte ett dugg på att hon älskar sin pappa. Det är inte det. Men nog hade hon kunnat slippa och stå där inför alla och göra nått som hon förväntades göra. Usch! Beklämd. Låt barnen vara.

Konserten skrattade vi oss faktiskt igenom. Han är bra Michel men vissa saker blev så makabra. Fällde en eller annan okänslig kommentar vilket tjejerna tyckte var hysteriskt rolig. Vid ett tillfälle åkte han i nån skylift och nån sa "men åh va läskigt, om han ramlar där dör han ju bergis".
Kunde inte låta bli och uppysa mitt sällskap att det spelade liksom ingen roll längre. För nu dog han ju ändå.

Hade tänkt att sova tills jag vaknade idag men jobbet ringde. Det var sjukt så nu blev det ingen ledig dag. Men jag ska bara jobba några timmar framåt kvällen så det är lugnt. När jag väl vara vaken kunde jag lika gärna sätta igång och tvätta så det är det som roar mig just nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0