Utmaningen är besvarad

Att svara på Raggopardens frågor var inte alls som jag trott. Hade tänkt mig att glatt knåpa ner svaren och att sen få teatersucka och stöna högt som på låtsas. Redan efter några frågor insåg jag att jag inte behövde spela uttråkad. Det var verkligen urtrist. Det positiva i hela grejen är dock att jag nu kan ställa mig till de stora bloggarna och säga "nej tack" nästa gång det kommer en utmaning farandes.

Här kommer iallafall svaren på alla de trettioen frågorna.

01. Stänger du av mobilen när du sover?
Aldrig! Tänk om jag missar nått viktigt bara för att jag ägnar mig åt något så världsligt som att sova.


02. Vem såg dig senast naken?
Jag kan ha sett någon liten del vid senaste duschen.


03. Hur såg du ut på högstadiet?

Vanlig. Min punk inspirerade period kom nått år senare.


04. Hur kommer du se ut om tjugo år?

Hoppas kunna "se - ut" om tjugo år.


05. Hur var du på dagis?

Dagis fanns inte på min gata. Min mamma var hemma.


06. Hur är du att ha som arbetskamrat?

Rätt frånvarande för närvarande, misstänker jag.


07. Har du celluliter?
Har inte alla det?


08. Biter du på naglarna?
Ja. Omedvetet dock och då räknas det väl inte?


09. Har du något handikapp?
Som äldsta dottern säger om lillasysters diabetes.

- Hon är inte sjuk. Hon har bara en liten defekt.

Vi har alla våra defekter. Om vi väljer att kalla dom handikapp är väl upp till vara och en.


10. Är du rädd för att få hängbröst?
 Kan dom göra mig illa?

Är bara rädd för sånt som kan orsaka skada eller smärta fysiskt eller själsligt.


11. Tror du att gud är en man eller en kvinna?

För att svara på det måste man väl ha bevisat ATT gud verkligen finns och när man väl gjort det är väl frågan redan besvarad?

Min gud är inte ett kön!


12. Svär du?

Ja. För mycket.


13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?
Säkert lika (o-) trevlig mot dom som mot alla försäljare som efter ett kort "är inte intresserad" får en lur i örat.


14. Hur homo är du på en skala 1 - 10?

Anser mig vara väldigt lite homo så tolkar jag skalan rätt så säger jag 1.


15. Tror du på utomjordningar?
Jaa. Är stensäker.

Finns många som genom sitt beteende visar att dom inte lever på samma planet som jag.


16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?

En hel maträtt?

Fruktsallad. Räknas det?


17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
Pölsa och sylta. Beroende på den skumma konsistensen mer än på smaken.


18. Har du blivit arresterad?
Nä. Inte en enda gång.


19. Ljuger du?

Nix. Inte när det gäller frågan ovan i alla fall.


20. Har du kysst en polis?
Nä. Ska man ha gjort det?


21. Är du rädd för Securitasvakter?

Nä. Har jag missat att dom är läskiga?


 22. Har du någonting att dölja?

Säkert. (men frågan gällde ju inte vad så jag fortsätter väl att mörka)


23. Vad har du på din nyckelknippa?
Nycklar. (börjar undrar om den som författat frågorna driver med mig)


24. Är du / har du varit gift?
Ja.


25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen?
Ja. Fast nu känns det väl mer som om det handlar om att hämta hem tonåringar från nattliga äventyr.

.

26. Kan du laga cyklar?
Är helt övertygad om att jag kan allt bara jag försöker tillräckligt mycket.

Fast jag skulle antagligen, i det här fallet, skulle försöka väldigt lite och istället fråga om hjälp.


27. Kan du fixa med bilar?

Har män i närheten som snällt brukar rycka ut.


28. Brukar du köra om?
Hur ofta är "brukar"?


29. Kan du baka bröd?
Ja.


30. Vet du hur man frostar av en frys?

Yes! Tar fram hårtorken och sätter igång.


30. När sa du senast att du älskade någon?
Igår kväll.


31. Vilken
tv-serie skulle du helst leva i?

Någon av de som mina döttrar följer. Tänk att få den odelade uppmärksamheten från sina barn.

Sen ska man skicka det här vidare...
Utmanar Anette och Helena. På't bara!
Sen kan även Ni säga "nej tack". Man ska kunna säga nej nu för tiden. Det är lite av en trend.


Kommentarer
Postat av: B-lund

I brist på saker och göra så struntar jag i utmaning och snor listan i alla fall:P

2009-02-21 @ 16:23:51
URL: http://theresemberglund.blogg.se/
Postat av: Monika

Det går så bra Tess...Knyck på Du!

2009-02-21 @ 18:19:24
Postat av: Raggoparden

Se! Det är ju tråkigt! och ändå hade jag bytt ut några frågor :)

Men det finns en kul grej.. kallar den "kiss and tell".

Du skall komma med 6 påståenden (eller fem eller sju) om dej själv varav ett är falskt. Sen gäller det för dina besökare att lista ut vilket. Och för dej att komma på tillräckligt fantastiska saker så det blir svårt att gissa :)

2009-02-21 @ 18:43:56
URL: http://raggoparden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0