Handboll och mysig kväll

Världens bästa Hanna är här och nerstoppad och pussad god natt.

Jobbet var super roligt idag. Massor att göra och massor av kunder. Tiden rasslar iväg och man kan nöjd åka hem efter sitt dagsverke. Det var bara det att jag åkte inte hem. Åkte till sporthallen och såg IFK spela handboll istället.
Det gick väl så där. Tror att det blev oavgjort till sist trots att jag tror IFK ledde från första till sista minuten, typ. Riktigt klantigt att tappa bort en vinst så där.

Det var första matchen jag såg och det var en helt olik upplevelse mot när Onyx spelar innebandy.
Några iaktagelser.

Publiken låter mer. (vissa är mer eller mindre galna)
Det luktar mer sprit i hallen. (kan det ha ett samband?)
Man spelar ingen musik. (med den publiken behövs det inte)
Handbollspubliken applåderar när motståndarna anfaller. (hur skumt som helst, men jag hängde på för att verka världsvan och för att få vara med i gemenskapen)
Två spelare i IFK punktmarkerades. (vilket innebar att stora delar av andra halvlek stod fyra!!! spelare rätt upp och ner, stilla mitt på planen utan att röra varken ben, armar eller boll. Meningen med det? Kan man inte änns försöka röra sig och komma fri?)

Japp. Det var det. Men det var rätt kul.
Efter matchen våldgästade vi Nicke som blev tvungen att bjuda på kaffe. Tvingade dessutom Amanda (som inte bröt några ben i skidbacken) och pojkvännen Markus att göra oss sällskap.

Dagens fråga: Hur säger man?
En kängru...flera........
Den är klurig. Markus berättade att dom gått in i varenda affär från Nico och ner till bussen för att försöka få svar på denna kluring. Men alla svarade olika så jag bollar frågan vidare.

Dags att luta huvudet mot kudden. Imorgon är det en massa innebandy.

Vi ses!


Kommentarer
Postat av: Anette

Jag städade INTE!!! Jag bara slappade och tittade på "Let´s dance" Vi ses om ett par timmar.

2009-02-28 @ 10:30:43
URL: http://tette1958.blogg.se/
Postat av: Niclas

En kängru.... flera kängurus :)

2009-02-28 @ 11:52:34
Postat av: Helena

Språkpolisen kommenterar:



Singular obestämd form:

känguru



Singular bestämd form:

Kängurun



Plural obestämd form:

kängurur eller känguruer



Plural bestämd form:

kängururna eller känguruerna





2009-02-28 @ 18:30:05
URL: http://innebandymorsan-helenablogspot.com
Postat av: DC

Kängrus säger man.

2009-02-28 @ 19:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0