Oavgjort

Önskar att jag hade haft fel. Det blev en svårare match än vad det borde ha varit. Onyx borde ha kunnat rulla runt och spela ut Karineholm. Men så blev det inte ikväll. Tjejerna krigade dock till sig 4-4 till sist. Egentligen spelar det väl inte så stor roll längre eftersom seriesegern försvann för länge sen men på nått sätt vill man väl ändå avsluta snyggt.

Det som kändes gott i moders hjärtat var dock att det gick bra för Hanna idag. (hon var enligt henne själv kass i gårdagens match mot Trosa) Extra kul då stora delar av hennes närmaste vänner satt på läktaren idag. Jag älskar verkligen att se henne spela när hon ser så där trygg, säker och stark ut. När jag som känner henne så väl ser att hon bara vet vilka beslut hon ska ta och bara gör allt rätt. Lika mycket lider jag när det går mindre bra. När jag ser hur hon börjar fundera och bli kritisk till sin insatts. Lika glad gör hon mig när jag hör hennes tankar efter matchen. Hon är klok den tjejen och jag slås ofta av smart och moget hon resonerar.

En annan tjej jag blev glad av idag var Annika "Ankan" Thorén. Vilken krigare och alltid lika go och trevlig. Måtte den tjejen få behålla sitt lugn och sin distans till sin idrott. Tyckte för övrigt Duss var bra, speciellt i första perioden. Å så Sara förstårs, Hannas parhäst på backen men hon gör aldrig bort sig så jag tar nästan för givet att hon ska vara bra i match efter match. Rätt orättvist egentligen.

Skänker en extra tanke till DC som inte viker från tjejerna sida oavsett vad som än händer. Tycker Du är grym!

Kommentarer
Postat av: emma

jag funderar faktiskt på att komma och kolla på lördagsmatchen också, fick höra att det var bättre motstånd då! :)

2009-02-26 @ 17:02:56
URL: http://sjuttondeaugusti.blogg.se/
Postat av: emma

jag funderar faktiskt på att komma och kolla på lördagsmatchen också, fick höra att det var bättre motstånd då! :)

2009-02-26 @ 17:02:57
URL: http://sjuttondeaugusti.blogg.se/
Postat av: DC

Vad ska man göra man har ett ansvar för små syrrorna och sen är det skönt att tänka på annat.



Men nu är jag på bättre humör för mina syskonbarn är gladare nu när deras pappa mår "bättre".

2009-02-26 @ 17:56:58
Postat av: DUSS

Tack för igår Monika. Jag blir så glad när du kommer med en kram som hjälper mer än du tror.



Det var tråkigt att vi inte spelade så bra som vi egentligen kan men samtidigt så visade vi även igår att vi kämpar som en familj och lyckas i alla fall tillslut med oavgjort..

Nya tag på lördag!

2009-02-26 @ 18:06:46
URL: http://dusss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0