Jämnställd med burken?

När jag väl bestämt mig för att sluta ha tråkigt igår blev det en bra eftermidag och kväll.
Hann med en trevlig fika på Kumlinz med tjejerna och Nicke. Nu låter jag äldre än de äldsta men vet Ni hur dyrt det blivit att ta en fika? Det är synd om alla ungdomar. Dom blir ruinerade. När jag var ung så fikade vi jämt. Vi satt på alla stadens fik och gjorde säkert personalen gråhårig men vi hade det mysigt. Minns inte att man avstod för att det var dyrt. Tjejerna var sen på bio och såg "I taket lyser stjärnorna". En bra men sorgerlig film, enligt Amanda.

Under kvällen hann jag och Janne redigera ett gäng bilder som nu är inlagda på boendets hemsida. Jag vet inte om vi gör det onödigt krångligt för oss. Det skulle vara kul att se om "proffsen" sitter och beskär och ändrar varje bild eller om det finns lättare sätt. Kan ibland bli sugen på att gå nån nybörjarkurs i ...vad kan det heta, webbdesign? Fast jag skulle nog behöva gå den kursen privat. När det går illa är blir jag nämligen ingen söt foglig elev som nån lärare skulle tycka vore trevligt att ha i ett klassrum. Jag vet inte vad det är men just datorer kan få mig att bli så arg. Jag är nämligen naivt övertygad om att jag är den smarta och datorn den dumma. Å väldigt ofta är han (datorn) väldigt korkad. Han vill inte alls förstå vad jag menar. Kanske skulle vi samarbeta bättre om jag ändrade mig och insåg att det omvända kanske inte är en omöjlighet. Åtminstone ibland. Men vilken mänsklig varelse vill känna sig jämnställd eller tom dummare än den fula fyrkantiga burken som tänker med ettor och nollor? Jag vet inte men jag har inte nått dit än.

Gå jättegärna in på boendet hemsida och hittar Ni några barnsjukdomar (datavirus ni vet!) så hojta görna till. Här eller på sidans gästbok. Vissa saker återstår fortfarande att få ordning på men vi är tacksamma för alla åsikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0