Grattis hela H1

Massor av innebandy.
D2 som förlorade mot Telge med 1-3. Tjejerna gjorde en bra avslutande match på hemmaplan. En match kvar och sen får dom förhoppningsvis lite vila. Det behöver dom!
Hann se halva H3's match innan jag åkte in till H6 match i Sporthallen. Såg riktigt bra.

Satt i seket under H6 match. Det var ingen rolig historia.
Hör till den lilla skaran som naivt nog vill att saker och ting ska skötas snyggt. Vuxna män som tror sig vara bäst snyggast och ballast blir oftast patetiska. Så även idag.
Domarna borde kunnat se och märka vart det var på väg. Deras insats på plan gynnade inget av lagen. Snarare tvärtom. Samtidigt tycker jag att båda lagen har ett ansvar att fokusera på att spela innebandy. Fattar inte att man kan lägga ner så mycket energi på att gnälla och klaga. Från första stund till sista. Sorry. Men dagens vinst för H6 känns inte som nån glad vinst.

Nått som är glatt är istället att vårt H1 lag idag säkrade andra platsen i serien. Jag glädjs så oerhört med killarna som bet ihop, efter en svacka, och tog sig samman och med stort Onyx hjärta vände trenden. Ni är grymma! Ni gör oss alla med sanna Onyx hjärtan, oerhört stolta! Tack för säsongen som varit och måtte vi få se många av Er finnas kvar nästa säsong.

Nu ska Rumpan och jag sova. Imorgon har D3 match och jag kommer naturligtvis sitta på läktaren. Naturligtvis.

God natt På Er och alla Ni som var ute inatt.
Hoppas det inte är allt för tungt idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0