Russin-disco & Hemsidor

Ja, jag lever!

Kvällen igår tillbringades på Pumpen. Mats Bergmans spelade upp till dans.
Jobbade ihop med flera ur Onyx damlag och det är såå mysigt att få rå om dom lite. Höra hur dom har det, veta hur dom tänker. Bryr mig ruskigt mycket om de där gänget.

Själva jobbet i garderoben på Pumpen var lätt och trevligt. Stod mellan varven och studerade det sociala spel som försegick där ute på och runt dansgolvet. Vilken uppgift alla män har som ska se till att alla tjejer, damer får dansa under kvällen. Man får tycka vad man vill om själva dansmusiken men nog fyller det hela en viktig roll för många både ensamma och par.

Själv fick jag nästan för mig att bjuda upp till en hambo när Mats och grabbarna drog igång. Dansade faktiskt massor som liten då mina kära föräldrar ofta var på dans. Tror att det är som att cykla. Har man en gång lärt sig kan man bara även om det var 30 år sen sist. Men jag fegade ur....

Idag har vi kollat lite innebandy i Ramdalen. Markus P93 vann med 4-1. Härligt!
Kvällen har jag och Janne tillbringat hos Helena. Mycket trevlig kväll. Vi har  snickrat, snackat och petat med lägerboendets hemsida. Det kommer bli bra. Detta har gjort att jag inte sett en minut av Melodifestivalen och med tanke på dom rapporter jag fått från Nicke under kvällen ,missade jag inget. Tycker dessutom att det är mycket trevligare att umgås med goa vänner än att glo på TV om jag har chansen att välja.

Nu ska jag sova för att imorgon åka till Flen. Hanna och jag ska besöka Hannas gudmor med familj. Vi ska också hinna förbi det där Lager 56 (heter det så?) i Hälleforsnäs.

Vi hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0