Efter Tio

Har suttit och kollat på Efter Tio med Malou von Sivers. Har Ni en ledig förmiddag så låt det göra er sällskap nån dag. Det är ofta riktigt intressanta reportage och intevjuer. Inte bara med kända utan även med "vanliga" människor. Malou är riktigt skicklig på att på ett avslappnat sätt ställa frågorna och få gästern att svara.

Micke Rickfors var där och berättade om ett projekt där man hjälper barn i Kenya att få en dräglig tillvaro. Brukar verkligen inte "orka" engagera mig i alla dessa projekt och galor. Det har blivit för mycket, för många, för anonymt. Men när dom berättar att det i denna lilla grupp av barn finns en liten kille som har diabetes då tändes mitt engagemang. Tänk om jag som är så tacksam för alla fin hjälp vår Amanda får skulle kunna hjälpa en liten människa som inte alls har samma möjligheter att få vård.

Letade reda på lite mer infomation men då visade sig att det är Livets Ord som står bakom hela grejen och då känns det inte alls lika bra längre. Livets ord ger mig på nått sätt "dålig smak i munnen". Måste gå och borsta tänderna och se efter om det ändå känns som om den lilla pojken är viktigare än dom som står bakom det hela. Undra om jag kan ringa Micke och fråga om han kan garantera att pengarna kommer till pojken och inte bekostar Livets ords verksamhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0