Hur mycket hat & avundsjuka finns det?

Har egentligen ingen klar ståndpunkt när det gäller om Sverige ska ha monarki eller inte. Å ena sidan och å andra sidan...Ja Ni fattar. Man kan inte ha åsikter om allt. Iallafall inte om åsikten ska vara någesånär underbyggd. Jag är helt enkelt för dåligt insatt.

Jag har alltså inte nått att säga till dom som anser att monarkin ska avskaffas. (inte till dom som är för heller för den delan) Men jag förstår verkligen inte det hat som vissa personer riktar mot två unga människor som råkar tycka om varandra. Hur orkar man belasta dessa båda med sin avundsjuka och spy galla över att dom har det så bra? Det måste vara tungt för dessa människor att leva sina egna liv om man alltjämt lägger energi på att tycka att "andra har det så bra och mig är det såå synd om".

Jag skulle då aldrig vilja byta plats med någon av de som igår fick lov att visa upp sig och svara på alla mer eller mindre korkade frågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0