Bara en massa tur!

Fredagen är 13:e blev ingen oturs dag. Inte för mig iallafall. Hoppas Ni andra klarat Er lika bra.

Min kära mor ringde efter att ha läst bloggen och påpekade att dom, min mamma och pappa, tog ut lysning, fredagen den 13:e för nästan 50 år sedan. Ingen otur där inte! Fast i och för sig vet jag inte om det handlar om otur eller tur när det gäller att få ett förhållande att hålla i så många år. Hur somhelst så lever mina föräldrar fortfarande lyckliga sida vid sida.

Dom båda gjorde oss sällskap ikväll på Ramdalen och såg Amandas D3 vinna med 4-3 över Kolpenäs. Jag gillar verkligen att se mina gamla tjejer spela. Till och från såg det  bra ut och Rumpan gjorde en stabil insats i målet. Var super nervös i slutet men det gick alltså vägen.

Efter matchen öppnade jag fritidsgården här hemma. Ni som känner mig vet att det bästa jag vet är när huset invanderas av alla ungdomar och det är fullt runt köksbordet. Ikväll blev vi åtta stycken till sist då Amandas pojkvän och Hannas två kompisar anslöt. En av hennes kompisar, Linus, fick jag träffa för första gången. Han bara flöt in och det kändes som om han varit här hundra gånger. Sen var favoriten, Markus med också. Han och Hanna har hängt ihop sen sjuan och är verkligen bästa bästa vänner. Dom är så härliga och jag har skrattat massor.  Det ända  jag önskar är att jag bodde större och inte hade några grannar att ta hänsyn till.

Nu ska jag krypa ner i sängen eftersom det imorgon är en dag full av innebandy. Först D2 och sen H3 och H1.
Vi ses på Ramdalen eller i Sporthallen. Lycka till nu alla Onyx lag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0