Vi snackar innebandy....

En helg klen på uppdateringa här på bloggen. Men det är väl egentligen sunt då det bevisar att det finns annat att göra än att sitta vid en dator.

Igår lördag var det återigen innebandy i mängd.
Började med att se D2 förlora mot Torshälla och som vanligt är man mest och bäst som expert på läktaren då man har en jävla massa åsikter om vad som borde göras eller inte göras. Jag blir så frustrerad när det inte stämmer för tjejerna. Inte för att jag kräver vinst. Inte för att jag tycker dom borde vara bättre. Inte heller för att jag vill sucka över kassa beslut utan bara för att jag vet vad dom kan och vet att dom vill och glädjs så förbannat med dom när det flyter. Men sådana här matcher blir jag frustrerad av. Dom har i stort sätt allt spel och vinner skotten med massor och ändå går det bara inte. Jag tyckte personligen att det var mycket solo körningar som sällan ledde till något istället för att rulla runt och spela ut Torshälla. Men det är klart hade nån av solo prestationerna lyckats så hade man ju stått där och jublat och inte ifråga satt nånting. Så är det. Experterna sitter alltid på läktaren.

Lider extra med Petra, Onyx utmärkta målvakt. Petra är inte bara duktig utan dessutom jäkligt trevlig. Igår gjorde hon en riktig tabbe vid 0-2 målet som senare skulle visa sig bli avgörande då Onyx inte lyckas göra mer en ett mål. Det är så orättvist att vara målvakt. ETT misstag. Alla andra kan göra tjugo per match som målvakt får man inte göra ett enda.
Vet att Petra tar åt sig och mår skit efteråt. Hoppas verkligen att laget tar hand om denna goa tjej så hon kommer igen, lika galen och glad som annars. För mig är Petra en stor bidragande orsak till D2's framgångar i år. Hon är toppen!

H3 hann jag se första perioden. När jag åkte ledde de våra (slutresultatet blev 9-9) men sen blev jag tvungen att fixa käk till ett gäng hungriga barn för att sen hinna in till H1's match mot Handen. Äntligen en vinst för H1. Jag tyckte det var en underhållande match med för mig mycket klassiskt H1 lir. Snygga mål, fight och glädje igen. Skönt! Vill att killarna avslutar säsongen med flaggan i topp. Inte för någon annans skull än för deras egen. Det är dom värda efter sin fantastiska säsong. Dom har bjudit på så mycket rolig innebandy för oss på läktaren och ska inte behöva gå ut från planen efter match med svansen mellan benen.

Efter H1's match åkte vi hem?
Eller inte...Nä vi åkte till Södertälje och kollade på P92. Amandas pojkvän spelade med dom och jag tyckte det kändes okej att låta henne få se den matchen. Dom är ju så goa med varandra dom där två.

Idag sov vi länge och sen har jag roat mig med tvättstuga. Nu är båda tjejerna iväg och jag ska försöka avsluta det där med tvätten. Sen får det bli kväller. Jag ska dra över till Janne och kräva att jag blir serverad kaffe

Vi får se om jag får låna datorn under kvällen för ytterligare inlägg. Vi har ju bara två och när tjejerna är här så är det av nån konstig anledning sällan nån ledig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0