Vas eller ljusstake

Dagen har varit låång. Hanna och jag har varit i Flen och på Lger 157. Måste säga att det var över förväntan. Hade inga höga tankar utan trodde det skulle vara ett riktigt "lager". Men faktum var att det var riktigt trevligt och massor av kläder. Hanna gick ju i spinn naturligtvis. Hon fick med sig lite plagg hem och verkade nöjd. Det bästa med dagen var nog ändå att få rå om henne en dag och att hinna prata med den unga damen i lugn och ro.

Mitt emot kläd lagret låg en liten heminredningsaffär.
-Ska vi koll, fragade Hanna.
-Japp, vi måste det. Men se till att jag inte handlar några ljuslycktor eller ljusstakar, svarade jag. (har en förkärlek till ljus och hittar alltid nya fina roliga stakar och behöver verkligen inga fler!)

Kom ut från affären med en påse innehållande två...Ja just det ljusstakar.
-Men du skulle ju inte handla några, sa Hanna.
-Nää, sa jag oskyldigt. Det här egentligen vasar. Att man sen kan använda dom till ljusstakar också är ju inte mitt fel.






Tänk så det kan bli. Men jag är glad!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0