Tack Anette för en super kväll!

Har haft en jätte mysig kväll. Mat och bio och så fika på det. Kan det bli bättre?
Ja, det kan det när man dessutom får omge sig av trevliga goa människor.

Vi började som sagt med middag hemma i "tornet". Tycker det är så kul att se hur folk har det hemma. Lägenheten var jätte mysig. Vi hade så trevligt runt middagsbordet med lasangen och med Bertil (Antons pappa) så vi höll på att missa bion.
Filmen, "Australia" var en otroligt vacker film. Jag antar att det var animerat men oavsett så var det så vacker miljö. Fick nästan svindel när "kameran" svepte över höga berg och djupa dalar. Kärleks historien var väntad men tog mindre plats i fillmen än jag förväntat mig. Filmens huvudperson var istället en liten kille som berättade historien för oss. Han var helt fantastisk då han förklarade att han varken var svart eller vit utan ett halvblod. En bruning som inte hörde hemma någonstans. Att filmen var 2,45 lång kändes inte alls! Det är ett gott betyg! Gå och se den!

Efter filmen återvände vi till "tornet" och intog kaffe och kvällsmacka. Onyx pojkarna Lulle och Anton dök upp och förgyllde kvällen ytterligare. Det är ett previlegium att få ta del av ungas tankar och funderingar. Mycket snack och många skratt och klockan blev mycket innan jag avrundade kvällen och tog bilen hem till Oxle.

Summering: Jätte bra film men det vette sjutton om inte det sociala umgänget ändå slog ut biobesöket.
Tack Anette & Co för att Ni gjorde min kväll så glad.

Nu ska Monika sova. Hoppas sova gott inatt då jag hann ordna upp en del huvudbry på förmiddagen idag.

Skänker en extra tanke till världens bästa föräldrar ikväll. Pappa & Mamma, jag älskar Er!


Kommentarer
Postat av: Anette

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

2009-02-12 @ 08:42:57
URL: http://tette1958.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0