Ska jag eller ska jag inte?

Ska jag ta en stor röjning av något av hemmets alla hörn idag? (skulle kunna möblera om i alla köksskåpen)

Ska jag skapa ordning i datorn? Fär skäll ibland över hur rörigt jag har det bland bilder och dokument. (fast jag hittar oftast det jag söker)

Ska jag ta en promenad? ( Det är kallt men skönt efteråt)

Ska jag eller ska jag inte? Och om jag inte ska, vad ska jag då istället?

En sån dag är det idag. Har inte lust med egentligen nått. Men jag vill ändå göra nått. Men vad är nått då?

Vet när tjejerna var små och suckande kunde säga; "Jag har inget att göra".
Tror att jag mer än en gång svarade "det kan va nyttigt att ha tråkigt ibland".
Vilken lögn. För det första är det inte ett dugg nyttigt att ha tråkigt. Vad skulle det finnas för nytta med det?
Ja, det skulle vara att man då kan känna glädje över när det inte är tråkigt längre då. Självklart kan det vara nyttigt eller bra med vissa motgångar för att kanske kunna uppskatta saker bättre och mer än om allt bara flöt på jämt.
Men om den tesen stämmer så skulle det vara mycket som var nyttigt. Nyttigt men väldigt tråkigt!

Nyttigt att ha dåligt med pengar för då kan man bli glad över att kontot fylls på igen. (vilket i och för sig gör mig förbaskat tillfreds)
Nyttigt att vara hungrig för att då blir man glad när man är mätt igen.
Nyttigt att förlora en match för att känna glädje över en vinst senare.
Nyttigt att känna sig ensam för att bli glad över att nån kommer förbi och tar fika.
Fler förslag?

Men nog blir det lite "Jesus på korset" filosofi över det tänket?
Vi plågas först för att sen nå lyckan i paradiset långt senare.

Nää, det är bara att inse att jag är riktigt dålig på att ha tråkigt.
Tänker därför sluta med det nu!

Antingen lever vi nu eller så tar vi på oss törnekronan och njuter först när vi får ta av oss den. Valet är tack och lov vårt eget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0