Onyx-Örebro 9-1

Vilken match. Onyx var överlägsna i dagens match mot Örebro. Dom var bättre på allt.
Fick den stora äran att utse "matchens lirare" fast i bägge lagen då.
Tyckte det var svårare än väntat faktiskt. I Onyx var det svårt för att jag tyckte många gjorde riktigt bra ifrån sig. Valet stod mellan tre spelare. Loord, Sam och Pettan. Att ta Loord hade varit enkelt och det dom flesta hade valt. Jag tog efter lite velande Pettan. Tyckte han låg bakom mycket både i försvarsspel och anfall. Sam är för övrigt en av mina absoluta favoritspelare. Har faktiskt inte sett honom göra en enda dålig match.

Stackars Anette hade uppdraget förra veckan och fick visst även hon lite kritik för sitt val av Tolf.

Men ändå svårare var det att ta ut bästa spelare i motståndarlaget. Jag brukar aldrig kolla på motståndarna mer än när dom beter sig illa. Nu var jag tvungen att koncentrera mig på det också. Nja. Det där får nog nån annan ta hand om framöver så jag kan få njuta av matchen istället.

Något som var roligare var att få blommor. Fick tulpaner från herr ordförande som tack för jobbet med boendet i Oxelösund. Trevligt!

Nu är sista matchen hemma för H1 avklarad och en sista borta återstår. Damerna har därimot ett gäng matcher kvar då det i den serien flyttas matcher hej vilt. Tror D2 har tre eller fyra matcher den kommande veckan. Bedrövligt!

Kommentarer
Postat av: Anette

Du retade fler med ditt val, mej med faktiskt....

2009-02-22 @ 00:05:52
URL: http://tette1958.blogg.se/
Postat av: Monika

Ja det förstår jag. Du gillar ju Loord, det vet jag och han var bra men Pettan var inblandad i flera avgörande situationer i matchen. Dels gjorde han de viktiga 3-0 målet och dessutom spelade han strålande när Lundgren satt utvisad straxt efteråt.

Sen har ju inte jag sagt att jag är nån innebandy expert heller...så det står ju var och en fritt att tycka vad man vill...

Sen är det väl kanske så att vissa är större favoriter hos oss i publiken än andra och det redan innan matchen även om man ska bortse från det.

2009-02-22 @ 00:18:00
URL: http://axblock.blogg.se/
Postat av: Monika

Ja det förstår jag. Du gillar ju Loord, det vet jag. Pettan var dock inblandad i flera avgörande situationer i matchen och det fällde avgörandet i mitt val. Dels gjorde han de viktiga 3-0 målet och dessutom spelade han strålande när Lundgren satt utvisad straxt efteråt. Dessutom gjorde han ytterligare två mål.

Retar det folk så det står ju var och en fritt att tycka vad man vill...



2009-02-22 @ 01:11:33
Postat av: Peter N

Jag tycker att du valde helt rätt! =)

2009-02-25 @ 15:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0