Mästarnas mästare

Ni har väl sett Mästarnas mästare på SVT på tisdagar?
Ett program i min smak där vi får lära känna landets genom tiderna största idrottsstjärnor både genom den tävling som programmet bygger på men också genom filmklipp från deras olika karriärer. En sportnörd som jag njuter i fulla drag.

Tobbe, H3's tränare, skrev för någon vecka sen ett blogginlägg om just det här och påstod att SVT är en mästare på att göra sådana här program. Lovade genast att ge replik på detta inlägg. Jag måste ju tycka om allt, hur oviktigt eller viktigt det än kan anses vara.

Frågan handlar alltså inte om programmet är bra eller inte. Där är Tobbe och jag helt överens. Det är ett bra underhållningsprogram. Men gör SVT det verkligen så bra? Har man inte missat något för att behålla spänningen vid liv?



I varje program visar man alltså en filmsnutt från en av de tävlandes karriärer. Till det hela hör också att varje program avslutas med en uppgörelse mellan två av de tävlande. I ett av programmen gjorde Peja Lindholm och Ara Abrahamian upp i duellen. Den film vi fått se är på Peja men inte nån på Ara. Alltså fattar man som tittare redan innan duellen att Peja åker ut. Samma sak sist då Erica Johansson och  Anders Gärderud gjorde upp i slutet. Anders häcklopp visades men inget från Ericas längdhopp. Alltså förstod den uppmärksamma tittaren att Anders skulle åka ut.
Förhoppningsvis så löser man detta fenomen ju längre in i serien man kommer men än så länge tycker jag just den delen är dåligt gjord.

Så Tobbe! Upp till bevis. Förklara gärna för mig hur SVT tänkt och visa gärna att jag har fel så ska jag genst ta tillbaka kritiken mot SVT.

Kommentarer
Postat av: Tobbe H

Hmm, hur ska jag krångla mig ur detta då..? Tycker att svt helt klart gör ett misstag när man visar filmsnuttar från deras karriärer, det blir precis som du säger att det blir ganska lätt att förutse vem som ryker. MEN ingen annan kanal skulle visa den uppskattning för dem tävlande än vad svt gör. DÄR är svt överlägsna. Samt att deras produktion är bra mkt bättre än andra kanalers. Känns lite som att se Expedition Robinson igen...



Kram

ps. är inte "upp till bevis" nedlagt =)

2009-02-03 @ 20:14:04
URL: http://brytfel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0