Knutby

Det är sjukt. Det är vidrigt och det äcklar mig.
Ändå bara måste jag titta på dokumentären "Knutby-Vägen hem".
Jag tycker det är så intressant att försöka förstå vad det är som driver människan. Vad är det som gör att någon eller några lyckas få några andra ensamma, rädda vilsna små människor att begå så fasansfulla brott?
Ju mer jag tittar ju räddare blir jag. På ett sätt verkar det för enkelt. Samtidigt fattar jag ingenting.. En maktgalen människa på fel plats och han eller hon kan förgöra så mycket. Det som hände i Knutby är ett exempel. Önskar att det fallet hade varit unikt. Men det händer ju gång på gång. Gång på gång lyckas någon få kontroll inte bara över andra människors liv utan även över deras sätt att tänka och över deras handlingar. Jag säger det igen. Det är vidrigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0