Inte bara lappad utan även listad!

I fredags skrev jag ett inlägg och raljerade över att jag skulle lappa bilar.

I lördags fick jag, som straff, en P-bot på 500 spänn. Det var fullt på alla parkeringsplatser på hela Rosvalla och jag ställde mig längst bort, på en gräsplätt bredvid grusvägen. Stod inte i vägen för någon men då kom en vän av ordning och skulle visa sin makt. Hm! Ska maila parkeringsbolaget och svära lite över hur man jobbar på det där stället. Till saken var att även Nicke fick böter.

Hur som helst är jag nu inte bara lappad utan även listad. Inte på Gert's inne eller ute lista utan på Martins Topplista. Har tilldelats en hedrande tredjeplats som vi Onyxmorsor delar på. I motiveringen nämns att vi har koll på varje knodd i Onyxdress. Det är nästan sant och dessvärre eller dessbättre beroende på hur man ser de, så har vi nog skaplig koll även på dom som som växt ur knodd-stadiet. Nämligen på seniorerna i klubben. Å andra sidan så kanske även dom behöver lite extra morsor på läktaren ibland.


Kommentarer
Postat av: Anette

Håller med! Spelar ingen roll hur stora dom är, en mamma är alltid en mamma!

2009-02-06 @ 13:52:24
URL: http://tette1958.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0