God Middag

Idag är det jobb vid datorn som gäller.
Hur klarade man av allt innan datorer och mail fanns? Jag var verkligen "kärringen mot strömmen" när datorerna började flytta in i allas våra hem. Försöker minnas när vi skaffade vår första dator. Tror det var i mitten eller slutet av 90-talet. Kan det stämma? Jag var iallafall inte glad åt den fula, grå manicken som helt plötsligt skulle ha en naturlig plats. Vad skulle man ha den till? Hur skulle man kunna lära sig att hantera den? Datorer tänker ju med ettor och nollor. Jag vet inte hur det är för Er övriga men nog tänker jag lite mer än så. Hur skulle vi kunna komma överens, datorn och jag?

Nicke älskade datorer redan då och det gick inte att hindra att den första byttes ut mot en bättre, en snabbare, en snyggare osv. Han är grymt duktig. Det är han och jag har länge hävdat att han borde ha ett jobb där han lär andra. Kunde han få mig att fatta så lär han nå de flesta. Båda våra tjejer har med åren blivit riktigt duktiga. Amanda satt vid datorn och tryckte bokstäver nästan innan hon kunde prata.

Jag vet inte hur det gick till. Helt omöjligt att förstå med tanke på min inställning till den nya tekniken men idag vet jag faktiskt inte hur jag skulle kunna fungera utan denna underbara lilla burk. All information som man söker och hittar och all kontakt man har med omvärlden. Skulle klara mig utmärkt utan TV men datorn skulle jag verkligen sakna om jag inte ägde en.

Ska nu jobba vidare med boendets hemsida. "Kärringen mor strömmen"  har förvandlats till bara "kärringen"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0