"Får vi baka hos Dig"?

Fick sent ett samtal från Hanna och hennes kamrater i går. Dom ville komma hit och fika. Mitt i natten!
"Ah, alltså vi tänkte bjuda Dig på kladdkaka, kan vi komma och baka hos Dig?"

Jag sa faktiskt nej. Vuxen, tråk poäng till mig! Det hade varit trevligt, det hade det, men det var lite väl sent, tom. för min del. Tror att dom istället åkte till Nyköpings Bro. Men det är väl så dom lever. Jag vet iallafall att när det gäller Hanna så är det en stor längtan efter sommaren som gör sig påmind just nu. Detta blir ett sätt att använda sportlovet , låta det bli  symbol för frihet och kravlöshet. Jag vet att hon gillar att göra galet spontana saker som ett slags uppror mot allt det vardagliga. Kan förstå henne och så länge det inte är nått värre så är det okej. Snart är det vardag igen! Det enda som är lite jobbigt är att jag sover så dåligt när hon är ute och far. Kan inte riktigt slappna av.

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag slår vad om att du sov extra dåligt för att du sa nej...

2009-02-17 @ 11:14:54
URL: http://tette1958.blogg.se/
Postat av: Monika

Ja Anette! Du vann vadet. Tänk om det skulle hänt henne nått. Då hade jag tänkt; det hade inte hänt om jag sagt "ja". En sån idiot är jag!

2009-02-17 @ 11:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0