Byt-valet är ditt

Jag har ju redan tidigare tagit upp alla de val vi ställs inför nu för tiden. Ja Ni vet alla val som innebär att vi kan byta försäkringsbolg, el- och telefonleverantör. Sådana byten tycker jag som bekant är besvärliga. Sen har vi alla dom som byter bil, byter bostad eller byter jobb. Förhoppningsvis är dessa byten av trevlig karaktär och även om man också här måste ta ett beslut så ger det förhoppningsvis en synbar förändring i livet. En förändring som ger en förbättring.

Nu har jag fått nys om de absolut senaste trenden inom Bytesmarknaden och måste naturligtvis, om Ni missat denna världsnyhet ,låta Er ta del av denna. 

Fanfar! Trumvirvel!
Numera kan Du även byta födelsedatum. Bra va? Det är ju strålande att man helt sonicka kan sluta fylla år den dagen man är född och helt plötsligt bli tilldelad en helt ny dag att käka tårta på. Allt  detta med hjälp av Eniro. Detta är helt kostnadsfritt och Du behöver inte ens själv bestämma vilken dag Du vill byta till. I sanningens namn har jag inte änns skickat in någon ansökan om att få byta födelsedag utan det har skett helt automatiskt. Det kan ju tyckas praktiskt för en sån som mig som hatar att ta svåra beslut. Det knepiga i historien är bara att jag nu kan ha firat födelsedag på "fel" dag i flera år. Jag vet nämligen inte när Eniro ändrade min födelsedag ifrån mars till juli. Bara att man gjort det. Man kunde väl ändå ha skickat ett mail?

Min kära mor blev nog lite förvånad då hon upptäckte att hennes yngsta inte längre fyller år på det datum som hon födde mig på. Det brukar ju liksom vara så och lilla mor kände ju inte till den nya tjänsten som Eniro belönat oss med.

Så alla Ni där ute ta och kolla upp när Ni fyller år på Eniro. Det kanske inte alls är den dagen Ni trodde!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack Monika! ja den är fin den låten, förstår bara inte varför man alltid lyssnar på "såna" låtar när man mår "så". Det är ju dumt, men det känns alltid som om låten är skriven just till en själv på nåt vis :)

2009-02-24 @ 00:26:22
URL: http://camoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0