Några korta från SM

Helgens stora hit.
Den lilla "mugg-termosen" som sålde som smör i solsken. För ynka 50 spänn kunde man köpa denna lilla uppfinning och dricka fritt kaffe under hela helgen. Handlade naturligtvis en redan på fredagen och har sen glatt sörplat kaffe. Jag undrar bara hur mycket mer toapapper det gått åt med tanke på hur mycket mer folk kissar när dom dricker kaffe nonstop!?

Skolmaten.
Hade som uppgift att pricka av lagen som valde att käka sina mål på Tessinskolan. En rolig arbetsuppgift då man får träffa många spelare och ledare och fick höra en massa åsikter. Men bäst var ändå maten som även jag fick äta av. Skulle kunna tänka mig att bli lärare bara för att få äta god lagad mat varje dag. Tror att maten är något av de våra besökare kommer minnas efter den här resan.

Onyx alla slitvargar.
Extra beröm till de som planerat inför tre dagars fest.

Stjärnor i himlen till alla medlemmar som hjälpte till. Vissa kan höjjas extra.

Martin Sundberg. Den a-lagsspelare på herrsidan som jobbat mest timmar genom Onyx historia!?

Onyx båda damlag som skötte cafeterian hela helgen och som dessutom hjälpte till lite varstans när det behövdes folk. Dom gör inte bara sitt jobb utan är glada, spralliga och fantastiskt positiva.

Lulle som skötte speaker snacket i stora hallen. Den lilla mannen med den enorma energin. Han är inta bara "snackpåsen" utan även en grymt bra vän till många i sin närhet. En av få människor som visar alla samma respekt!

Camilla. Tjejen som alltid ställer upp för Onyx och sitt lag. Tjejen jag alltid blir glad över att se bara för att hon är så förbaskat bra.

(Skulle kunna klaga lite över vissa som inte gjorde vad dom skulle....men struntar i det då det gör mig på dåligt humör.)

Västergötland.
Kom och intog boendet med buller och bång. På söndagen checkade dom ut och plötsligt var det tomt igen.

Sportsligt
Stockholm applåderade Skåne vid medaljutdelningen. Skåne klappade inte för Stockholm. Det är alltså lättare att vara sportslig när man vunnit. (inte helt oväntat kanske)

Sången
Stockholm jublar över HJ guldet. Lagen ställer upp sig. Fram till Stockholms publiken kliver en av spelarna. Klämmer i för kung och fosterland och sjunger "Stockholm i mitt hjärta". Charmigt!

Västmanland
För min del imponerade Västmanland mest på damsidan. Av det jag hann se vill säga. Beviserligen var dom inte bäst då dom åkte ut i semin. Kommer iallafall minnas deras fina spel.

Förvandlingen
På söndagen förvandlas alla spelare från att ha gått i sina träningsställ hela helgen till att plötsligt se ut som hämtade från ett modemagasin. Klart dom måste ha mycket packning för att fixa den förvandlingen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tackar morsan!

2009-04-08 @ 23:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0