Alltid dåligt samvete

God morgon. Har Ni sett hur fint väder det är?

Just nu längtar jag en aning efter att vakna och få vara lite uttråkad. Jag vet. Den dagen kommer och då kommer jag sitta här och gnälla över att vardagen kan vara så tråkig. Men just nu längtar jag efter att vakna och verkligen få fundera över "vad jag ska göra med dagen". Känns som om det var evigheter sen jag var så där lagom uttråkad. Varje kväll när jag somnar vet jag att nästa dag redan är fulltecknad.

Det har snurrat på så fort sista tiden och även om det är mest bara roliga saker som händer och jag vet att jag gör så gott jag kan så känner jag ändå att jag försakar både saker och människor. Människor är värst att inte hinna med. Och dessutom är det i min skalle helt fel att välja bort levande varelser för att göra "måste grejer". Men hur ska man få till det? Tiden räcker ju inte? Nu är det inte så att jag tror att dom som jag bryr mig om är beroende av just mig hela tiden. Får trösta mig med det.

Men jag får dåligt samvete över att tjejerna fått så lite mamma tid den här veckan. Kom hem så sent igår och idag blir det väl nått liknande. Det knäppaste med alltihop är att jag tror att dom tycker det är rätt skönt att rå sig själva och det är egentligen bara jag som saknar tiden med dom. Jag har behov av att träffa dom.

Snackade med världens bästa Malin i ett par timmar häromdagen. Det är skönt med telefoner men nästa vecka måste jag åka in och få lite kvalitetstid med henne.

Idag är det projekt boendet som tar min tid. Fast egentligen ska man nog säga att jag ger av min tid. För det är ju frivilligt och det är kul. Imorgon eftermiddag kommer Västergötlands disktriktslag och bor hos "oss" under hela SM helgen. Men innan dom kan komma är det en del som ska fixas. Bl.a. åtta sängar som ska monteras!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0