Lerklumpar

Det går bra våra tjejer  just nu.
Hanna tog hem ett MVG på psykologi hemtentan. Bra jobbat stumpan.

Får alltid sms så fort något prov eller arbete blivit rättat och dom fått veta resultat.
Gläds grymt mycket över lyckade skolresultat. Kanske för att jag vet att det ibland kostar både suckar och stön och för att jag ibland känner att jag är rätt krävande när det gäller skolan. Inte så att jag kräver höga betyg men jag förväntar mig att man alltid försöker och gör sitt bästa. När man nu ändå ska lägga en massa år på att vara i skolvärlden kan man ju lika gärna göra det bästa av det.

Det är intressant det här hur olika vi föräldrar uppfostrar våra barn. Minns när jag var i Hannas ålder och insåg att vi från början bara var små formbara lerklumpar som alla runt omkring oss gjorde allt för att knåda till den figur som skulle passa in i alla möjliga sammanhang. Vi gjorde t.o.m. en pjäs om det där när jag gick på folkhögskolan.

Man ska va på ett sätt i skolan, ett sätt bland vissa kompisar, ett sätt för att föräldrarna ska vara nöjda o.s.v
Tacka sjutton för att man i tonåren blir splittrad och inte vet vilket ben man ska stå på för att vara alla till lags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0