Uppdaterad Löpsedel analys

Första uppdateringen av min löpsedel analys. Igår kom löpet med Pollen besvären. Vädret har redan varit med så många gånger så det räknas inte. Fortsättning följer.

Har sedan flera år hävdat att kvällstidningarna har en färdigskriven manual, en slags lathund, med standardgrejer som dom kör på löpet när det är nyhetstorka. Jag har också hävdat att jag tror att dessa är lite datum styrda. Men nu ska jag sluta hävda och göra en vetenskaplig undersökning och se om det stämmer.


Följande Rubriker (med viss korrigering, men då ämnet är detsamma) tror jag kommer att finnas på någon av våra kvällstidningars löpsedlar innan augusti är slut.


Så farlig är solen / Så skyddar du dig

Födelsemärken som ger cancer

Pollen besvären 23/4
Farlig algblomning

Grillmaten- vilket gift

Kräft- test

Bästa Vinerna (helst på tetra)

Bästa ölen till sillen
Så många kommer att drunkna i sommar

Så många kommer att dö i trafiken under storhelgerna

Så vill svenskarna bli förförda

Så mycket mer dricker svensken under semestern
Så räddas äktenskapet under semestern

Skilsmässorna ökar efter semestern

Vädret (femtioelva gånger)


Ja och så alla dieter och bantningstips förstås men det räknas inte för det kör dom året om.

Vissa av rubrikerna är det inte ens nått fel på men det känns tjatigt och fantasilöst och min känsla är att det absolut finns en koppling till datum och månader.


Fyll gärna på listan under Kommentarer så uppdaterar jag den. Nu ska jag se om allt mitt tjat om detta stämmer. Om ett år kan jag dessutom se om det överensstämmer med datumen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0