Sprit debut ikväll?

Idag är det Valborgsmässoafton och flaggar för kungen gör man visst också.

Jag tror att idag är en av de dagar på året då flest gör debut. Kanske både på det ena och det andra men nu var det främst alkoholen jag tänkte på. Ha koll på Era ungar gott folk.

Mina ska jag låsa in ikväll. Med kedjer och lås. Nja, inte riktigt sant. Hanna kommer va lugn då hon åker till Göteborg klockan fem imorgon bitti. (Gissa vem som ska köra in henne till Nyköping?)
 
Men Amanda ska jag ha koll på. Tror att det är lugnt men men vet aldrig. Det ryktas om fester på arnö. Undrar hur många vuxna som åker till landet eller stugan ikväll och lämnar hus och ungdomar hemma? Hoppas både hus och ungar är okej när dom återvänder.

Vi ska iallafall till Nicke och grilla ikväll. Jag bjöd helt enkelt in oss och har lagt köttet i marinad. Mysigt! Ska nog ta en promenad och kolla in festerna också. Jag är skitjobbig!

Förstod på Amanda häromdagen att jag är tjatig. Hon tycker inte riktigt att jag har med andras barn att göra. Hon tycker att deras egna föräldrar ska sköta den biten. Fattar vad hon menar men jag tänker fortsätta vara jobbig. För mig finns inget "andras ungar" om nån håller på att råka illa ut. Då är alla barn allas. Så det så!

Kommentarer
Postat av: Marty

Väl skrivet Monkey! Jag börjar bli gammal själv men jag är på din sida..

2009-05-01 @ 11:40:25
URL: http://www.metrobloggen.se/hundkast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0