Ovanligt härlig torsdag

Åh, va gött det är att leva vissa dagar. En sån dag har det varit idag.

Malin och jag har lekt turister. I Oxelösund. För att få rätt turist känsla var vi klädda i riktig ledighets mundering. Joggingbrallor, gympaskor och så vindjacka på det. Härligt. Det blir lite som i fjällen då man drar ner mössan och struntar i hur man ser ut. Nu är inte jag nått noga annars heller men det är extra skönt att bara få vara, rätt upp och ner.

Vi började med fika på femöre vid lunchtid och fortsatte med att besöka varje liten affär i centrum. Det borde snart vara gjort men vi verkligen semester strosade. Vi köpte lösviktssallad och tog med oss ut i parken. Käkade och njöt. Ytterligare några affärer och sen kaffe i parken med Janne som slöt upp efter fullbordad arbetsdag.

Många gnäller över hur dött Oxelösund är. Vet inte om det är mig det är fel på men jag uppskattar lugnet. Det är lite folk överallt. Med betoning på lite. Men dom som finns pratar med varandra och umgås. Det blir lite som Malin säger; "by-känsla".

Nu ska jag åka till boendet en stund och mecka lite små saker innan vi ska fixa kvällsmat. Vill inte vara inne alls just nu.
Vill bara vara ute. Hela tiden. Som om jag lider någon kronisk brist på d-vitamin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0