Hockey

Har kollat hockeyn. Inte hela matchen men bitar av den. Andra perioden var dom, svenskarna, så dåliga så vi spelade kort istället.

Måste fråga om det är nån som har koll, nån som vet? Tyckte mig se min gamla idol, SSK backen Anders Eldebrink skymta förbi i rutan. Är han med i ledarstaben kring Sverige eller i Lettland? Eller satt han bara som publik på läktaren?

Hur som helst ger han mig gåshud och glada hockey minnen från det glada 80-talet. SSK var nykomlingar i elitserien och tog hem hela skiten. Detta efter finalmatcher mot Djurgården. Minns det som igår...Vet att jag vid ett av målen slog näven i soffbordet och jublade så min stackarts far höll på att få hjärtinfarkt. Min pappa fick utstå mycket på den tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0