Det blir inte alltid som man tänkt...

Det blir inte alltid som man tänkt men det kan bli väldigt bra ändå.

Åkte till Arnö för att städa ur bilen och sen klippa Nicke. Bilen blev fixad och jag gick upp till tjejerna för att få kaffe. Där var dagens projekt "Vi städar våra rum och möblerar om och rensar varje liten låda". Phu! Hela huset var upp och ner. Kom knappt in i hallen där soppåsarna låg i driver. Näe. Jag överdriver inte. Men det var ett glatt kreativt gäng som städade och fixade. Nicke kom hem från jobbet och höjde inte ett ögonbryn.

Blev bjuden på mat och sen röjde vi båda ett förråd av bara farten innan vi åkte och kastade alla sopor. Nickes bil var proppfull. Mitt i alla kaos sms:ade Hanna och frågade om hon kunde ta hem ett gäng kompisar för att kolla fotboll. Plötsligt hade huset eller snarare vardagsrummet invanderats av glada fina ungdomar. Det blev senare än jag tänkt.
Efter mycket om och men blev Nicke klippt och så snaggade vi Anton av bara farten också. Eller Anna började, jag fortsatte och Hanna avslutade. Men nu är pojken klippt iallafall.

Det blev inte som jag tänkt...men det blev en riktigt trevlig kväll med alla dessa glada ungar. Hanna har ett väldigt bra omdömme när det gäller att välja umgänge. Skrattar så mycket åt deras dråpliga berättelser. Hämtade direkt ur deras tokiga värld.

Nu är jag iallafall åter hemma i Oxelösund efter att ha skjusat hem en OIK kille som jag för övrigt tydligen målat lägerboende med i somras. Stackars barn! Tror jag körde rätt hårt med dom.

Dags för sängen.
När drar vi till blåkulla? Är det imorgon? Eller på fredag? Har inte packat?

Kommentarer
Postat av: Anette

Snygg blev han också!

2009-04-09 @ 20:51:40
URL: http://tette1958.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0