Dagvild!?

Det är tisdag men det känns som måndag.

Barnen börjar skolan igen men Hanna har ytterligare en dag ledigt, då lärarna har studiedag.

Mina vänner "fläktgubbarna" kan komma hit idag men dom kan också komma på onsdag eller torsdag.

Ute känns det skönt men det ligger nån konstig dimma för solen.

Ingenting är riktigt klart. Allt är lite upp och ner liksom planerna för dagen. Kanske åker jag ut till Femöre och bara sätter mig och glor. Då kan det få vara vilken dag det vill. Fläktgubbarna får komma när dom vill och om solen tänker lysa lär jag väl märka det.

En sån dag är det idag. Det kan hända vad som helst. Är det det här som kallas dagvild? (heter det så? vild?)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej det heter inte dagVILD det heter dagVILL...:-)

2009-04-14 @ 19:25:49
Postat av: Helena även kallad språkpolisen

det var alltså jag som kommenterade...

2009-04-14 @ 19:26:48
Postat av: Monika

Tänk att man i 40 år kan gå och säga fel. Tur att jag har dig fru språkpolis!

2009-04-15 @ 01:22:23
Postat av: Helena

Fru??? Fröken om jag får be...;-)

2009-04-15 @ 06:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0