Är vi släkt eller?

Hon var inte så svårövertalad precis. Hon, Hanna, hängde lätt på då hon hörde min tveksamma entusiasm inför dagens plugguppgift. Hon hade precis vaknat efter gårdagens gymnasiefest och svarade mitt i ett skrattanfall.

Vi skjuter upp pluggandet ett par dagar. Vet att jag kommer ångra detta framåt torsdag då jag inser hur mycket vi/hon borde ha gjort. Men nu njuter vi av solen och av lovet och låtsas att allt är lugnt. Att vi har läget under kontroll och så intalar vi oss att vi jobbar bäst med eld i baken. Det sista är visserligen sant men det är skillnad på eld och eld. På torsdag kommer det vara en stor brasa som värmer och jagar oss.

Vad är jag för typ av förälder egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0