April april din dumma sill...

Okej! Kom just på att det är första april och att man kan bli lurad typ hela tiden idag. Har inte nått bra skämt på gång till bloggen så jag får nog koncentrera mig att hålla mig själv "o-lurad" idag.

Har Ni upptäckt några i tidningen eller redan själva blivit blåsta?
I SN måste det vara vindkraftverk på stadhuset som är ett skämt?

Om det inte vore för att följetången "ingen is i oxle eller kanske ändå om vi tar ytterligare ett möte om detta" hade hållt på i snart ett år så skulle jag definitivt tro att det var ett april skämt. När beslutet tog första gången så påstod bandyanhängarna att folk ute i landet skrattar åt Oxelösunds idioter till politiker. Vad tror Ni dom gör idag? Ligger raklånga i magkramper? Oavsett åsikt i sakfrågan är det pinsamt och ett riktigt aprilskämt hur man kan hantera en fråga på det här sättet. Vad tror man det har kostat i tid och energi från alla inblandade att dryfta det här gång på gång och detta i en kommun som har en ekonomi som är körd i botten. Man säger upp folk inom kommunen och de som jobbar kvar ska älta bandyn för trettonde gången. Dessutom stoppar man påbörjad renovering av Ramdalen med konstgräs mm som redan kostat en massa pengar. Jag för min del är helt övertygad om att det blivit enbart en fråga där politikerna ser en chans att trixa till sig röster till kommande val. Ett årslångt aprilskämt är vad det är!

Kommentarer
Postat av: Helena

Blev tokblåst på aprilskämtet...eldade upp mig så jag nästan gick i falsett när de skulle förstöra mitt älskade femörehuvud med en vindkraftgrej...det är ju den vackraste platsen på vår jord...

2009-04-01 @ 11:51:48
URL: http://innebandymorsan-helena.blogspot.com
Postat av: Monika

Med oxelösunds politiker vid rodret skulle det säkert kunna vara en idé för att finansiera bandyplan!! Tur att det inte är några styrande som läser min blogg för då skulle dom säkert knycka ideén rätt av.

2009-04-01 @ 11:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0