Välkommen till min blogg!!

I ett par månader har jag gått omkring och funderat på att skaffa en alldeles egen blogg. De senaste veckorna har jag på allvar tänkt att "jag ska börja blogga". Har till och med skrivit blogginlägg i huvudet på nätterna när jag borde sovit. Så kom då kvällen då Hanna, äldsta dottern skulle ha tid (& lust) att introducera mig i blogg världen. En gratis blogg med eget namn och sen är det hur lätt som helst!! Jo det vet man ju...

Minns reklamen, tror det var telia som talade om hur lätt det var att koppla ihop dator och modem för att man skulle kunna ge sig ut och surfa. De skulle visst va hur lätt som helst.  Vilken människa som helst hur oteknisk man än var skulle kunna klara av detta. Undrar fortfarande varför alla i vår omgivning bad barnens pappa om hjälp om det nu var så lätt???

Nåväl...dotter undrade inledningsvis vad bloggen skulle heta. Hade ett par förslag men båda var upptagna. Den ena hade nån idiot lagt beslag på. Dessutom var den inte uppdaterat på veckor. Hm!!! Tänker inte avslöja namnet eftersom Ni då otvivelaktigt kommer att besöka just den och den reklamen ska inte den bruttan få.

Fick tänka ett par timmar till innan jag bestämde mig för ovan nämnda titel. Hur fyndigt som helst...

Nåväl...så långt gick det bra. Klickar sen upp "min sida" och där står skrivet "Välkommen till min nya blogg". Vadå nya??? Jag har ju aldrig haft någon förut då kan det ju inte stå "nya". Nytt vrål på dottern. Hur gör jag?
Tack och lov är hon på sitt allra mest strålande humör och hjälper mig glatt att ändra detta. Sen upptäcker jag att jag på min sida helt ofrivilligt gör reklam för både Måbra och Allersförlag. Tänker jag inte alls göra.
Hanna!!! Hjälp!!! Jag vill bara ha mina egna länkar. Någon ordning får det allt va!! Är det min sida så är det.

Misstänker dessutom att jag kommer att behöva en hel del hjälp med att designa om sidan för att den ska passa just mig. Men det får väl ta den tid det tar. Imorgon ska jag försöka börja göra som ungdomarna, ta kort på allt och ingenting och vidare lära mig lägga in bilder på sidan. En ny utmaning.





 


Kommentarer
Postat av: Janne

Ska bli lite roligt med lite läsning

2008-10-28 @ 06:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0