Tankens kraft hjälper!!!

Åh vilken bra tisdag det blev trots den dåliga starten. Härligt att känna och märka att tankens kraft hjälper mig att vara glad trots en del strul. Har som jag tidigare nämnt bestämt mig för att inte låta saker som jag inte kan påverka, göra världen mörk.

Efter det misslyckade samtalet till a-kassan väckte jag två trötta tjejer. Vi åkte in till stan och de båda peningstinna brudarna drog iväg för att göra av med pengar. Själv åkte jag till väldens bästa Malin. Hon är en av få människor i min närhet som jag inte tror att jag skulle överleva utan. Det spelar ingen roll på vilket humör jag än är på när vi ses. När vi skiljs åt har jag alltid fått ny kraft. Med henne kan jag gråta och sätta ord på alla de förbjudna tankarna som jag nästan inte änns erkänner för mig själv att jag faktiskt tänker. Med henne kan jag också skratta hysteriskt fast livet är överjävligt. Är så oerhört tacksam att den människan finns!!!

Idag möblerade vi om Malins vardagsrum/sovrum. Inte rent praktiskt utan mest med hjälp av tumstock, papper och penna. Vi bollade en mängd ideer fram och tillbaka och vips så hade vi hittat fram till en lösning som vi tror stenhårt på. Nu är det bara att plocka fram alla dom där människorna som "gör" jobbet. Inredarna på tv gör ju väldigt lite själva!!! Vi får se om hon kan leta fram dom där proffsen bland släkt och vänner. Ska bli spännande att se slutresultatet.

Eftermiddagen gick fort och rätt som det var hade tjejerna gjort stan klart och Janne slutat jobbet. Vi drog och tog en pizza på city grillen alla fyra. Mysigt!

Amanda lämnades av på arnö för att sova hos en kompis. Jag & Janne har kollat på Rosa bandet galan på tv och Hanna har varit duktig och pluggat lite. Imorgon ska Hanna till Stockholm. Hoppas hon hittar hem igen! Men Wallin som ska med har meddelat att hon är "kung på Stockholm" så jag kan nog vara lugn.

Nu ska jag smyga runt lite på nätet en stund innan sänglampan ska slockna och Monika sova.
Imorgon ska a-kassan få med mig att göra!!!

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0