"Pärlan" har varit på kontroll

Idag hade Pärlan och jag tid hos bil doktorn. Eller egentligen var det väl inte doktorn utan mer distriktsköterskan som tog en titt på henne. Eller gyn kanske då underredet var det som tydligen var mest intressant med tanke på hur mycket farbrorn slog och lyste när pärlan var upphissad.

Hur som helst så mådde hon bra förutom några bromsrör som rostat och behövde bytas. Inte så stora ingrepp alltså och förhoppningsvis blir det inte så dyrt heller. Bilar kostar men är det nått jag verkligen tycker är värt sina pengar så är det pengarna jag lagt på bilen. Jag är så otroligt beroendde av min lilla bil. Visst klarar man sig utan men för mig skulle livet te sig väldans mycket besvärligare med tanke på att jag bor i Oxle och inte minst med tanke på döttrarnas alla träningar och matcher. Måste faktiskt ha en bil för att fungera.



........och välkommen tillbaka borde det ju stå med tanke på ombesikningen som jag måste få till innan första december.

Nu ska jag ta mig ner i tvättstugan! Många nöjen på agendan idag. Fotograferar man som bloggare även skitig tvätt???Låter rätt osmakligt. Hm..ska fundera på de!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0