Knark-nej tvättmedel!!



Har nu funderat klart och skitig tvätt kändes väl sådär att lägga ut på bloggen. Därför får dessa glasburkar i vilka jag förvarar mitt tvättmedel symbolisera dagens tvättstuge pass. Tvättmedelspaket hör till det som förfular världen!!
Likaså pet flaskor men jag har inte lyckats komma på nått bra sätt att byta ut dom än....Kanske IKEA kan göra en insats??



En annan sak som får hamna på listan över i-lands problem är ämnet plastburkar. Begriper fortfarande inte hur folk som har bra ordning på dessa får till det. Jag har försökt, tro mig. Men det är lögn i tusan att i mitt kök hitta ett vettigt sätt att förvara dom utan att dom tar upp ett helt skåp. Förutom att dom är olika form på...så har locken en förmåga att leva sitt eget liv och aldrig vara i närheten av burken dom är gift med. Undrar just hur min mor lyckats. Minns inte annat än att dom låg prydligt ihop lagda i en låda. Har inget minne av att hon någonsin svor över att platsburkarnas otymplighet. De borde bli en storsäljare den dagen då en formgivare löser det problemet.

Nått hon därimot svor över rätt konsekvent under min uppväxt var fönstertvätten (annars svär min mamma väldigt sällan) som hon aldrig blev riktigt nöjd med. Igår fick jag dock veta att hon hittat en lösning på det problemet. I början av veckan hade tydligen min kära far lyckats med att tvätta fönster och dessutom få dom riktigt fina.
-Jag har aldrig haft så fina fönster, jublade kära mor i telefonen.
Så nu får nog pappa göra det framöver vilket är bra. Min pappa är bra på det mesta. När han får prova vill säga.  Nu har han tom. lärt sig att sms.a. Grymt häftigt att ha föräldrar som är runt sjuttio och tar till sig dagens teknik med ett öppet sinne.

Vi kvinnor är ett rätt märkligt släkte.
Vi kvinnor vill ju gärna göra saker och ting själva. Eller rättare sagt vi vill ha saker och ting gjorda på den tidpunkt vi valt och på det sätt vi tycker är bäst. Resultatet blir inte mindre bra för att någon annan gör det på ett annat sätt och vid en annan tidpunkt men så länge orkar vi oftast inte vänta. Utan då har vi redan suckat oss igenom mödan och tycker vi får göra allting själva. Vi är märkliga. Jaja...Ni män är också konstiga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0